ALKARTASUNA LIZEOA

Zer da Eskolako Agenda 21?

agenda21-irudiaIkastetxearen iraunkortasunerako eta kalitaterako hezkuntza-programa bat da. Komunitatearen partaidetzan oinarritzen da, eta udalerriko garapen iraunkorrean esku hartu eta laguntzen du.

Ingurumen-hezkuntza programa bat denez, ingurumen-arazoen konponbidean parte hartzeko ezaguera, gaitasuna, jarrera, motibazioa eta konpromisoa garatzea da haren xede nagusia.

Bere ezaugarri garrantzizkoenak hauexek dira:

  • Bi eremu lantzen ditu, eskola bera eta udalerria edo eskualdea.
  • Hezkuntza-komunitatearen partaidetza du ardatz eta oinarri, eta ikasleen protagonismoa bilatzen du.
  • Kudeaketa arduratsu eta iraunkorra sustatzen du.
  • Curriculum-berrikuntza eragiten du.

Eskolako Agenda 21 izaeraz eta helburuz planeta osorako programa da. Gure Erkidegoan, Eusko Jaurlaritzak Garapen Jasangarrirako Euskal Ingurumen Estrategian hartutako konpromisoaren ondorioa da. Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak, eta Lurralde Antolamendu eta Ingurumen Sailak sustatzen dute programa, eta, horretarako, laguntza ekonomikoez gain, prestakuntza, material didaktikoak, aholkularitza eta ikerketa ematen dizkie ikastetxeei Ingurugela zentroen bitartez. Udalek, bestalde Tokiko Agenda 21ek ireki dituzten aukerez baliatuz, beharrezko bultzada eta lankidetza eskaintzen dizkiete ikastetxeei.
Une honetan iraunkortasuneko hezkuntza funtsezkoa da gizakion eta ingurumenaren artean bestelako harremana sustatzeko eta, ondorioz, ingurumen-krisiak gaindituko dituen etorkizuna irudikatzeko; gainera, tresna ezin hobea da ikastetxeetan curriculumaren berrikuntza eta hezkuntza-kalitatea eragiteko, baita euskal curriculum berriaren oinarrizko konpetentziak garatzeko ere. Arrazoi horiek guztiek Eskolako Agenda 21 programa hobetzeko egiten diren proposamenen garrantzia azpimarratzen dute.

 

2018-2019 IKASTURTEAN, IKASLEEK HARTUTAKO KONPROMEZUAK: 

 

  • Garaian garaiko produktuak kontsumitzerakoan ikastetxe guztian hartutako erabakiekin jarraituko dugu.

 

  • Azaroan sagar dastatzearekin jarraituko dugu; eskolaurrekoak ere parte hartuko dute eta denek bi sagar mota dastatuko dituzte. Ahal bada azokakoak eta bertako ekoizleenak.

 

  • Ikastetxeko ospakizunetan (San Tomas, txokolatada…) erabiliko den produktua, bertakoa eta osasungarria dela kontutan hartuko dute Guraso Elkartekoek.

 

  • Zaborrak ongi bereiziko ditugu. Ikastetxean horretarako egokiak diren zabor ontziak ditugu. Guk sortzen ditugun zabor mota desberdinak txandaka biltzen jarraituko dugu.

 

  • Hamaiketako osasungarriak ekarriko ditugu. Aldi berean, bilduki berrerabilgarriak erabiliko ditugu. Plastikoak saihestuz.

 

HONA HEMEN 2018-2019 ESKOLARTEKO FOROAREN ARGAZKI BATZUK:

LOGOA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Agenda21 gaiaren inguruko informazio gehiago: